dinsdag 28 juli 2015

een update vanuit Limburg

heeey mensjes,
ik ga even vertellen hoe mijn vakantie tot nu toe is verlopen.



vrijdag:
we zouden eerst rond 1 uur gaan, maar mijn ouders hadden helaas een begrafenis van een aangetrouwde tante van mijn moeder.
dus we gingen pas om 18,00 rijden.
het voordeel van niet naar het buitenland gaan is dat de reis maar 1 uur en 53 duurde.
eenmaal in het huisje aangekomen waren we een beetje teleurgesteld.
op de folder stond een super fancy huisje.
maar dat was het niet echt.
ook staat het huisje in de verste uithoek van het park en grenst aan de camping.

zaterdag:
damn! wat een storm!
de dag begon heel relax met een bubbelbad,een boek en Olly Murs op de achtergrond.
's middags wilden we boodschappen doen.
tijdens de rit kwamen we erachter dat de oliepijl van de auto bijna leeg was.
dus via google maps (de tomtom was nog in Voorschoten) zijn we naar een garage in Venlo gegaan.
alleen die was dicht...
dus toen hebben we een garage en Venray gebeld.
die was eigenlijk dicht maar ze hadden iemand opgeroepen.
dus toen met een flippende google maps naar Venray gereden.
toen we daar eindelijk waren was de weg afgesloten dus moesten we omrijden.(bleek dat half youtube op dat moment in Venray zat...alleen jammer genoeg heb ik niemand gezien.)
uiteindelijk kwamen we na 45 minuten aan.
die man van de garage zei ook;"als jullie 5 minuten later waren was ik weggegaan.''
toen zijn we in Horst boodschappen gaan doen en naar huis.
dus dat even boodschappen doen heeft 3 uur geduurd!

zondag:
de dag begon zonnig!
ik zat dus ook in de ochtend in de tuin.
mijn moeder had een boek genaamd: pogingen iets van het leven te maken
mijn omi begon te lezen.
die kwam niet meer bij van het lachen!
echt de tranen liepen over haar wangen.
het was echt schattig om te zien.
die middag zijn we naar de Kasteeltuinen  in Arcen geweest.
de Kasteeltuinen bestaat uit verschillende grote tuinen met allemaal verschillende thema's.
hier een voorbeeldje.


de tuinen waren erg gaaf en we hebben veel foto's gemaakt.
jammer genoeg hebben we maar de helft kunnen zien omdat we om 18,30 gereserveerd hadden bij het restaurant op het park.

het restaurant viel erg tegen.
we hadden om 18,30 gereserveerd.
om 20,00 kregen we pas ons eten.
ik had pasta met gamba's dat wel lekker was maar niet heel speciaal.
de anderen hadden koude groenten en maar een klein bakje patat.
en de bediening kwam de tafel niet eens afruimen.
en als laatste was het behooooorlijk over-priced.
dus dat was wel jammer.

maandag:
vandaag ging ik naar Maastricht samen met mijn zussen.
we begonnen in een Veolia trein!
die treinen zijn zooooo veel leuker dan de NS treinen.
de Veolia treinen hebben bankjes waar je met zijn drieën naar elkaar kan zitten i.p.v. met zijn tweeën!
eenmaal in de stad eerst wat gegeten en toen van 13,000-16,00 geshopt.
ik heb zelf twee broeken gekocht!
daarna hadden we met een vriendin van Sophie afgesproken en gingen we ergens een hapje eten.
we aten in een super gezellig café genaamd : Café Sjiek.
de hele menu kaart was in het limburgs dus af en toe begreep ik er echt niks van.
Floor( de vriendin van mijn zus) had daar eventjes gewerkt en ze begon te praten met de barman.
de barman wist haar naam niet meer en zei zo van : ''o jeej, jullie krijgen het eerste drankje van mij''.
echt super aardig!( serieus, de mensen hier zijn  zooo veel aardiger dan in het westen)

dinsdag:
vandaag eigenlijk niet zo veel gedaan.
ben er wel net achter gekomen dat mijn computer een mankementje heeft(je kan geen oortjes meer inpluggen)
maar als het goed is is de garantie nog net niet afgelopen!


zo dit was een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lange update.
toedoels


Geen opmerkingen:

Een reactie posten